جاذبه های ارمنستان
نوشته شده توسط : ادمین
 

بنای کاسکاد که به هزار پله معروف است در سال 1970 در شمال میدان اپرای ایروان ارمنستان ساخته شده است. این بنا از پله های زیادی تشکیل شده و مرکز شهر را به محله های با ارتفاع بیشتر، متصل می کند. مرحله دوم ساخت این بنا در سال 1990 آغاز شد  و در این مرحله، کاسکاد از یک گذرگاه به مرکز هنر معاصر ارمنستان تبدیل می شود و تا به امروز 70% ساخت این بنا به پایان رسیده است. در سمت راست بنا پله برقی قرار دارد و مسافران تور ارمنستان 95 می توانند به راحتی به بالاترین پله های این بنا بروند. ارتفاع کلی بنا 500 متر و عرص آن 50 متر است و بر ری پلکان آن مجسمه های زیبایی قرار دارد که جلوه ای خاص به بنا داده است. در کنار پله ها، باغچه‌های گل و فواره‌های زیبا قرار دارد و در پایین شیبی که کاسکاد روی آن ساخته شده پارک تامانیان واقع شده است. 

 

بنای کاسکاد ارمنستان

 

بنای کاسکاد ارمنستان

 

بنای کاسکاد ارمنستان

 

بنای کاسکاد ارمنستان

 

 

غار خرس ارمنستان در منطقه وایوتس دزور، در جنوب شرقی ایروان و در نزدیکی کلیسای نوراوانک واقع شده است.  برای رسیدن به این غار باید مسیر باریکی را که از نوراوانک تا غار کشیده شده را 30 دقیقه پیاده طی کرد. این غار ۳/۵ کیلومتر طول و بیش از ۷۰۰ متر عمق دارد و همه غار با مرجان هایی با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف پوشیده شده که باعث زیبایی خارق العاده غار شده است. در این غار یک رودخانه و دریاچه زیرزمینی کوچک نیز وجود دارد که فضای غار را رنگارنگ و اسرار آمیز کرده است. مسافران تور ارمنستان بهمن 94 در سفر به ایروان می توانند از این جاذبه توریستی زیبا دیدن کنند.

 

 

غار خرس ایروان ارمنستان

غار خرس ایروان ارمنستان

 





:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های ارمنستان, جاذبه های گردشگری ارمنستان , جاذبه های توریستی ارمنستان , بهترین جاذبه های توریستی ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: